Mobilne Centra Informacji Zawodowej

mciz.jpgMCIZ prowadzą działalność w formie stacjonarnej i wyjazdowej. Każdy, kto zgłosi się do MCIZ, może bezpłatnie skorzystać z porad doradców zawodowych, wziąć udział w warsztatach aktywizacji zawodowej, planowania ścieżki kariery zawodowej czy orientacji zawodowej, wypełnić test predyspozycji zawodowych. Działalność wyjazdowa jest możliwa dzięki wyposażeniu każdego Centrum w mikrobus, sprzęt komputerowy, biblioteczkę. To sprawia, że doradcy zawodowi mogą dotrzeć do miejsc nawet najbardziej oddalonych od swojej siedziby. Ma to niebagatelne znaczenie ze względu na dostęp do profesjonalnych usług o określonym standardzie niezależnie od miejsca zamieszkania zainteresowanych, co m.in. zapobiega wykluczeniu społecznemu młodzieży wchodzącej na rynek pracy, a zamieszkałej na wsi i w małych miastach.

Dzięki działalności MCIZ młodzi ludzie mają znacznie ułatwiony dostęp do:

  • informacji edukacyjno-zawodowej;
  • multimedialnych programów komputerowych;
  • informacji o rynku pracy;
  • specjalistycznych szkoleń, treningów interpersonalnych;
  • metod planowania kariery zawodowej oraz poszukiwania pracy;
  • testów, m. in. Kwestionariusza Zainteresowań Zawodowych, które są wykorzystywane, aby lepiej ukierunkować zajęcia aktywizacyjne czy też indywidualnie dopasować pomoc do potrzeb osób jej wymagających;

Mobilne Centra Informacji Zawodowej powstały we wrześniu 2004 r. w 49 miastach w Polsce w ramach II edycji rządowego programu „Pierwsza Praca”. W województwie warmińsko-mazurskim funkcjonują 2 tego typu placówki w Olsztynie i Elblągu.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 17 maja 2017 12:43
Dokument wprowadzony do BIP przez: Katarzyna Milczarek
Ilość wyświetleń: 733
18 maja 2017 10:41 (Katarzyna Milczarek) - Zmiana treści zakładki.
18 maja 2017 10:40 (Katarzyna Milczarek) - Zmiana treści zakładki.
18 maja 2017 10:39 (Katarzyna Milczarek) - Zmiana treści zakładki.
Zatrzymaj banner przewijany